ראש המוסד לשעבר: "חמאס גרר את ישראל ל'צוק איתן"

    איתי גדסי No Comments on ראש המוסד לשעבר: "חמאס גרר את ישראל ל'צוק איתן"
    14:53
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on סערה ברשת מאמירת גולדקנופף ב'קול חי': "את מטולה לא סגרו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "החמאס גרר את ישראל למבצע 'צוק איתן' ואצלנו לא הבינו זאת. הטיפול במנהרות החל באיחור רב ורק לאחר חדירת מחבלים דרך מנהרה לישראל". את הדברים אומר ראש המוסד לשעבר דני יתום. לדבריו, "טיוטת מבקר המדינה על צוק איתן חמורה מאוד".

    יתום אמר את הדברים בטקס השקת ספרו הבינלאומי החדש באנגלית ולקראת השקתו בסינית. בספר קורא הוא ליוזמה ישראלית לחדש את המו"מ עם הפלסטינים, תוך תיאום עם ממשל אובמה."עלינו לעשות כל מה שניתן כדי לשכנע אותו להירתם למהלך דו צדדי ואזורי ורק אם לא נצליח, נאלץ לחכות לממשל החדש שייבחר בארה"ב".

    דני יתום מילא שורה של תפקידים בכירים, סודיים ורגישים במערכת הביטחון ובשירות המדינה: לוחם ומפקד בסיירת מטכ"ל, אלוף בצה"ל, ראש המוסד וראש המטה המדיני-ביטחוני בלשכת ראש הממשלה. יתום פיקד על מבצעים חיוניים לביטחונה של מדינת ישראל והיה שותף בכיר במשא ומתן המדיני שניהלה ישראל בעשורים האחרונים במאמץ להשיג שלום.

    בספרו הוא חושף לראשונה פרטים עלומים על פרשות מסעירות, ומספר על המנהיגים שאותם הכיר מקרוב – ראשי ממשלה, שרי ביטחון, מנהיגי מדינות ערב, נשיאים ומדינאים מרחבי העולם. זהו ספר אמיץ, שאינו חוסך בביקורת, אך גם מלא אהבה והערכה לאלה שתחתם שירת יתום, ובראשם יצחק רבין.



    0 תגובות